1 sierpnia 2018

Cienie na parapecie

Od kilkunastu dni mamy prawdziwie upalne lato, a z każdym następnym robi się goręcej. Słońce przypieka już od wczesnych godzin rannych, ukrop i duchota obezwładniają. Ze względu na chmury, które wzbudziły moje zainteresowanie, poczytuję nieco na temat zjawisk wpływających na stan pogody. I wiecie, czego się dowiedziałam?
Mamy kanikułę! Wydawało mi się, że jest to rosyjskie słowo oznaczające wakacje. A tu, proszę, łacina się kłania! W meteorologii termin canicula (czyli... piesek, choć dotyczy Syriusza, najjaśniejszej gwiazdy w gwiazdozbiorze Wielkiego Psa) to kilku(nasto)dniowy okres na przełomie lipca i sierpnia kiedy to zwykle przypadają najgorętsze dni lata, a jednocześnie w tym właśnie czasie Syriusz jest bardzo dobrze widoczny na porannym niebie.
Rolety nisko opuszczone, by choć trochę powstrzymać żar lejący się z nieba, a na parapecie świetlne widowisko. Wystarczyło coś na nim postawić, najlepiej szklanego, i już miałam zajęcie na długie minuty ;-)











Biały parapet i odcienie szarości w cieniach samoistnie narzucały czarno-białą kolorystykę kadrów. Zdjęcia obrobiłam bez znajomości tematu konwersji do czerni i bieli, ale następnym razem bardziej się do tego przyłożę.


u39.20 (95 end)

fotografia czarnobiała chwile zachwycone, kwiaty w wazonie, liście w wazonie, 

8 komentarzy:

  1. Zdawałoby się, że gdzie jak gdzie, ale na parapecie nie znajdzie się tematu do zdjęć, zwłaszcza, gdy stoi na nim tylko kielich z gałązką, a tu proszę! Aniko, zdjęcia śmiało można nazwać artystycznymi.
    Gratuluję.
    A tak przy okazji powiem, że chodzi mi po głowie opisanie związku fotografii ze słowem. Chyba uda mi się napisać o tym kilka zdań.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jakże często odnoszę wrażenie, że w miejscu, w którym się znajduję nie ma nic ciekawego do sfotografowania. Cały czas jednak przyglądam się wszystkiemu i zdarzają mi się "olśnienia". gra świateł i cieni, choćby na parapecie - czemu nie?
      Jestem bardzo ciekawa Twojego tekstu, trzymam kciuki żeby powstał :-)

      Usuń
    2. Potwierdzam! Zdjęcia są artystycznie piękne, (potwierdzam jako, że z wykształcenia jestem artystą plastykiem, choć trochę mi wstyd bo nic tym specjalnie nie robię ostatnio...) idealne do banku zdjęć, chętnie bym wykorzystała niektóre Twoje fotografię, ale to tylko za Twą zgodą :) Temat do zdjęć jest na każdym kroku, nawet kurzyk może być czadowy! A to ciekawe, że wszystkie języki są ze sobą powiązane

      Usuń
    3. Jestem bliska wzruszenia! W każdym razie bardzo się cieszę i dziękuję, Dino :-)
      Przyznam, że niedawno ktoś poprosił mnie o zgodę na namalowanie akwareli wg mojego zdjęcia kwiatu kosmosu. A do czego Ty chciałabyś je wykorzystać?
      Pozdrawiam

      Usuń
  2. Bardzo estetyczne kadry!
    Świetny pomysł miałaś. Wydrukować, wstawić w antyramy i sprzedawać, bo warte zakupu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ha ha! Może kiedyś...? Kto to wie. W każdym razie dziękuję za te słowa :-)

      Usuń
  3. Świetne zdjęcia, "wydrukować, wstawić w antyramy"........i powiesić......albo sprzedać. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :-) Naprawdę się cieszę i... nie dowierzam.
      Serdecznie pozdrawiam :-)

      Usuń