30 kwietnia 2021

Magnolia 'Gold Star'

To wcale nie jest takie oczywiste, by trafić na właściwy moment rozkwitu magnolii. Na przestrzeni ostatnich pięciu sezonów, tylko dwa razy miałam okazję fotografować magnolię Gold star (było to w 2017 i 2019 r.). Kiedy byłam ostatnio w Botaniku (tydzień temu), zastałam pąki, a teraz może być już za późno, choć i tak nie składa mi się, by to sprawdzić. Przedstawiam zatem to co mam, nie licząc za bardzo na więcej.

Magnolia 'Gold Star' - odmiana magnolii gwiaździstej wyselekcjonowana w USA przez Phil Savage Bloomfield Hills, Michigan  [27 kwietnia]
 
Magnolia 'Gold Star'   26 kwietnia

Magnolia 'Gold Star'   

Magnolia 'Gold Star'   

Magnolia 'Gold Star'   

Magnolia 'Gold Star'   

Magnolia 'Gold Star'   

Magnolia 'Gold Star'   

Magnolia 'Gold Star'   

Magnolia 'Gold Star'   14 czerwca

Magnolia 'Gold Star'   21 września
 


--------------------------------------



Magnolia 'Gold Star', nazywana też żółtą magnolią gwiaździstą to duży krzew lub małe drzewo o szerokim pokroju i ozdobnych, żółtokremowych kwiatach pojawiających się przed rozwojem liści. Swoim kształtem przypominają kwiaty magnolii gwiaździstej, składają się z 14 sztywnych, smukłych tepali otaczających zebrane w środku pręciki i słupki, po otwarciu mają około 10 cm średnicy. 

Kwitnie w drugiej połowie kwietnia, przed rozwojem liści, nieco później niż u M. stellata. Toleruje niewielkie, krótkotrwałe przymrozki. 

Młode liście rozwijają się po kwitnieniu, mają brązowo-czerwonawe zabarwienie (rzadko spotykane u magnolii), później zielenieją, a przed opadnięciem stają się czerwonawe. Liście dość duże, skórzaste, pokryte obustronnie delikatnym meszkiem.

Pędy wzniesione. Rośnie szybko, roczny przyrost 60 cm.

Odkrywca, hodowca (selekcjoner): Phil Savage Bloomfield Hills, Michigan, USA.


link


4 komentarze:

  1. Wszystkie magnolie piękne a ta szczególnie. W tym roku wiele kwiatów tej rośliny trochę ucierpiało przez pogodę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W tym roku nie dane mi było zobaczyć choćby jednego nieuszkodzonego kwiatu...

      Usuń
  2. Tej wiosny raz jeden miałem chwilę sam na sam z magnolią, teraz trzeba czekać rok na to zjawiskowe piękno.

    OdpowiedzUsuń