21 maja 2017

A rzepak znów kwitnie

Na okolicznych polach znów się zażółciło. Choć rzepak nie ujmuje zapachem, to jednak widok olbrzymich, jaskrawożółtych kobierców olśniewa. Wrastam więc w ziemię na długie chwile i chłonę.

Rzepak (Brassica napus L. var. napus) - odmiana kapusty rzepak należącej do rodziny kapustowatych.
Rzepak (Brassica napus L. var. napus)
Złociste wstęgi widoczne są już z daleka. Pogoda sprzyja spacerom, ale zdjęcia nie bardzo mi wychodzą. Nie nowina. Cóż, włączmy wyobraźnię.

Rzepak (Brassica napus L. var. napus)
Rzepak (Brassica napus L. var. napus)

Jestem kiepską krawcową. Błękitno-żółto-zielone sztandary wiosny, w moim wykonaniu prezentują się jakoś blado. Nie takimi je widziałam. 

Rzepak (Brassica napus L. var. napus)
Rzepak (Brassica napus L. var. napus)
Między polami tory kolejowe. Ktoś wymienił kilka przegniłych, zużytych podkładów i tory znów są sprawne. Całe!
Rozmyślam nad swoją niemocą. Pewnie, że wiele da się naprawić, zrozumieć, pojąć, ogarnąć, wybaczyć (zwłaszcza sobie), ale to potrwa.

Rzepak (Brassica napus L. var. napus)
Człowiek nie pokona natury (nawet własnej), ale może nie o walkę chodzi?
Nadal wyraźnie nie widzę celu, lecz sama wędrówka i odnajdywanie harmonii między dwoma światami sprawia mi radość. I tyle. A jeśli taki to sens?

Rzepak (Brassica napus L. var. napus)
Którą drogę wybrać? Tą gładką, wyasfaltowaną, którą łatwo przemierzać czy tamtą - piaszczystą ścieżkę, gdzie deszczu tworzy się błoto i rozległe kałuże ?

Rzepak (Brassica napus L. var. napus)

Pójdę przed siebie. Na przełaj ;-)




t.1.48. (71)

ZDJĘCIA RZEPAKU, RZEPAK ZDJĘCIA, POLA RZEPAKU, pola rzepaku chwile zachwycone, rzepak jak wygląda, rzepak zdjęcia chwile zachwycone,


11 komentarzy:

  1. Jak ja kocham takie widoki!
    A zdjęcie z drzewem zachwyca!

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja bardzo lubię zapach rzepaku. Asfaltowana droga ma swoje plusy, ale piaszczysta jest lepsza, ta nawet jak parzy to tak jakoś inaczej, przyjemniej :) Ooo nie każde zdjęcia pozwalają włączać wyobraźnię :) A zatem włączamy! Pięknie
    (już nie anonimowy)
    Marek z Wlkp.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rzepak pachnie specyficznie i nie każdy go lubi, ale chyba każdemu kojarzy się z pełnią wiosny. Co do drogi, to chyba nie doczytałeś, Marku ;-)

      Usuń
    2. Doczytałem, Aniko ;-)
      Marek z Wlkp.

      Usuń
  3. Ależ jesteś niezłomna, systamatyczna :) Chwile mnie nie było i tyle ciekawych postów :)
    Ja tam lubię zapach rzepaku :p Uwielbiam na rowerku przemierzać dróżki wśród pól :p
    Bardzo ładne zdjęcia, nie jojcz. A żółte z zielonym zawsze,ZAWSZE wygląda mniej atrakcyjnie :p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ha, czyż nie widziałeś żółto-zielonych, naprawdę pięknych, nasyconych barwami zdjęć?? Ja widziałam.

      Usuń
    2. No właśnie nie :p podlinkuj jakiś Twój niedościgły wzór :p

      Usuń
  4. Aniko, to przez te głupie aparaty, które tylko udają mądrość, a tak naprawdę nawet kolorów dobrze nie dostrzegają. Nasze własne aparaty były i pewnie długo jeszcze będą lepsze, i to zarówno pod względem jakości matrycy jak i oprogramowania graficznego :-)
    Byłem niedawno w górach, na polach u ich podnóży żółcą się wielkie pola w zaskakująco dużej ilości. Zdaje się, że sporo oleju wykorzystywana jest w przemyślę jako paliwo.
    Aniko, gdy kiedyś dowiedziałem się o pochodzeniu rzepaku, byłem bardzo zaskoczony.
    Miewam podobne myśli w czasie swoich wędrówek.
    Tory wyremontowano super; na tym poprawionym odcinku można teraz rozwijać maksymalną szybkość, prawda?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedyś , zwłaszcza w złości z bezsilności, uważałam, że aparat jest głupi. Teraz myślę, że jest on mądry inaczej.
      Widząc naprawione tory doznałam pewnego pocieszenia, choć żaden pociąg nie był mi w głowie.

      Usuń