1 stycznia 2013

Łoboda i nawłoć - grudzień

Łoboda (Atriplex L.) - wygląd w grudniu
Łoboda (Atriplex L.) - jeszcze nie wiem jaki to gatunek (w Wikipedii wymieniono ich aż 13). W mojej okolicy znalazłam jedno stanowisko tych roślin i będę je nadal obserwować. "Moje" łobody dorastają do 1,7 m, stąd główna trudność w określeniu gatunku. 
Nawłoć kanadyjska - wygląd w grudniu
Nawłoć kanadyjska - wygląd w grudniu


Początkowo zaczęłam fotografować tzw. chwasty dostrzegając ich pełną prostoty urodę, nieco później obudziła się we mnie ciekawość poznania nazw fotografowanych roślin. Pierwszą pomocą stał się dla mnie Internetowy atlas roślin polskich. Obecnie korzystam z pomocy jeszcze kilku stron, w tym Wikipedii, ale o tym przy innej okazji. Będę umieszczać zdjęcia roślin z mojego otoczenia w różnych fazach rozwoju. Zrobiłam już ich niemało starym aparatem Olympus Camedia C-740 Ultra Zoom (niektóre można zobaczyć tutaj), ale zdjęcia zamieszczone na tym blogu będą tylko "dziełem" aparatu Sony Cyber-Shot, który niedawno dostałam w ramach gwiazdkowego prezentu, z czego bardzo, bardzo się cieszę.
Wracając do załączonych zdjęć - trudno jest wydobyć piękno martwej rośliny, choć starałam się. Ale w tym przypadku przedstawienie wyglądu było równie ważne jej jej walory estetyczne. Zimne jesienne i zimowe dni trwają już od tak dawna, że chcąc nie chcąc przywykłam do obecnego wyglądu suchych roślin i próbuję odnaleźć w nich choć ślad dawnej urody.

nawłoć wygląd zimą, łoboda wygląd zimą, nawłoć zimą chwile zachwycone, łoboda błyszcząca chwile zachwycone, suche rośliny łąkowe zdjęcia


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz