12 czerwca 2014

Strefa maków

Maki na polu jęczmienia, maki zdjęcia

Rozległe pole dojrzewającego jęczmienia poprzetykane wyspami maków - oniemiałam na jego widok. Gdy zobaczyłam je pierwszy raz stanęłam w miejscu i przez długie minuty syciłam się jego baśniową aurą. Dopiero następnego dnia spróbowałam fotografować.
Oto namiastka widoków, które mnie urzekły.

Maki na polu jęczmienia, maki zdjęcia

Maki na polu jęczmienia, maki zdjęcia

Maki na polu jęczmienia, maki zdjęcia

Maki na polu jęczmienia, maki zdjęcia

Maki na polu jęczmienia, maki zdjęcia

Maki na polu jęczmienia, maki zdjęcia

Maki na polu jęczmienia, maki zdjęcia

Maki na polu jęczmienia, maki zdjęcia




-----------------------------

Mak polny jest rośliną wielonasienną. Nasiona w ziemi długo zachowują zdolność kiełkowania. Potrafią kiełkować w bardzo niskich temperaturach. Mak polny zawiera lekko trujący alkaloid readynę. Mak polny jest chwastem, występuje głównie w uprawach zbóż ozimych i rzepaku. Nasiona maku zmieszane ze zbożem zabarwiają mąkę na żółto i powodują jej szybkie psucie się.

Mimo wszystko nie wyobrażam sobie, by maki i inne (piękne) chwasty zniknęły z pól uprawnych...

Opis botaniczny maku polnego (Papaver rhoeas L.) przedstawiłam tutaj

Tak się złożyło, że to dwusetny wpis na tym blogu. 


39 340

maki na polu, maki polne chwile zachwycone, maki w zbożu zdjęcia, czerwone maki w zbożu, maki na polu zdjęcia, maki na polu obrazy, Papaver rhoeas pictures, Papaver rhoeas photos, pole maków chwile zachwycone, maki na polu pszenżyta, wyspy maków na polu, maki zdjęcia chwile zachwycone

8 komentarzy:

  1. wow, piękne, popołudniowe, ciepłe światło no i całkiem zgrabne kadry, czego chcieć więcej ;
    maki nie mogą się nie podobać...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! "Zgrabne kadry" - czego chcieć więcej :-) Cieszę się. Pozdrawiam

      Usuń
  2. Absolutnie piękne i fantastyczne kadry. Również chciałabym aby maki, chabry i inne polne kwiaty rosły przez cały rok :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję - nie spodziewałam się aż takich komplementów (to mój debiut makowy), ale bardzo mi miło. Pozdrawiam :-)

      Usuń
  3. Bosko !
    i gratuluję :)
    pięknych zdjęć, i makowego 200 wpisu

    OdpowiedzUsuń
  4. ale piękne widoku. szukam takich obok mnie, ale jeszcze nie znalazłam, chociaż pogoda ostatnio też nie zachęca do spacerów. gratuluje 200 wpisu:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, trzeba się pośpieszyć! Maki przekwitają, zboża dojrzewają, wszystko się zmienia. Dziękuję za odwiedziny i miłe słowa. Pozdrawiam

      Usuń