27 kwietnia 2019

Sasanka regela

Aj! Znowu przyłapałam się na ciągnącym się w nieskończoność, a przy tym płonnym poszukiwaniu informacji o sfotografowanej sasance regela. Większość zdjęć zrobiłam zeszłej wiosny (w połowie maja), a kwitnącą kępę zaledwie wczoraj. Moje zeszłoroczne odkrycie było nieco spóźnione - fioletowych kwiatów było niewiele, za to sporo owocostanów. I to nie byle jakich - znacznie większych niż u sasanki łąkowej czy otwartej, które już poznałam.
Wracając do opisu botanicznego sasanki regela. Pod taką nazwą (w tym także łacińską) nie znalazłam niczego. Jednak po długich poszukiwaniach dotarłam chociaż do informacji, że Pulsatilla regeliana posiada synonim Pulsatilla ambigua. Tak więc, być może sasanka regela to to samo co sasanka zmienna lub dwoista (w zależności od tłumaczenia słowa ambigua).

Sasanka regela (Pulsatilla regeliana, syn. Pulsatilla ambigua) - gatunek rośliny wieloletniej należący do rodziny jaskrowatych.








Sasanka regela Pulsatilla regeliana





Pulsatilla regelianalink 1link 2,
Pulsatilla ambigualink 3, link 4,
Sasanka (rodzaj roślin) - link 5,



i52.51.  (287)  [46]


sasanka regela, Pulsatilla regeliana, sasanka zmienna, Pulsatilla ambigua, sasanka regela zdjęcia wygląd, Pulsatilla regeliana zdjęcia, sasanka zmienna jak wygląda, Pulsatilla ambigua kwiaty, sasanka regela chwile zachwycone, Pulsatilla regeliana chwile zachwycone, sasanka zmienna chwile zachwycone, Pulsatilla ambigua chwile zachwycone, 

12 komentarzy:

  1. Aniko, czy na ostatnim zdjęciu widzę sasankę już przekwitłą? Pytam, bo na nim właśnie wygląda najciekawiej i niebanalnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, to zeszłoroczne zdjęcie owocostanu. To właśnie one (duże pompony) zwróciły moją uwagę na owe sasanki posadzone w dotąd nieuczęszczanym przeze mnie miejscu.

      Usuń
  2. Retuszujesz te zdjęcia w Photoshopie ? są po prostu genialne :D
    Nicolka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa. Niestety, nie potrafię posługiwać się PS. Pozdrawiam

      Usuń
  3. Prześlicznie Ci te sasanki wyszły! Kutner wyraźny, barwy żywe, rzeczywiste... Mistrzostwo!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę i... ubolewam nad jakością mojego monitora, który daje chyba niebieski zafarb, przez co ja kolory widzę w wersji przygaszonej, często wręcz trupiej.

      Usuń
  4. Coś pięknego! U mnie już przekwitają

    OdpowiedzUsuń
  5. Dawno nie zaglądałam na "Chwile", ale zdjęcia jak zawsze piękne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hihi! Uroda moich zdjęć pozostaje niezmienna od lat ;-)

      Usuń
  6. Na zdjęciach 1 i 5 wyglądają jak owłosione tulipany. Niesamowicie oryginalny kolor!

    OdpowiedzUsuń