31 marca 2014

Scilla z Lazurowej Krainy

Tym razem chcę pokazać dziko rosnącą cebulicę syberyjską, którą usłany jest spory fragment Łąki Niespodzianek jako choćby skrawek morza tych wiosennych kwiatów. Kwitnie tak pięknie i w takiej obfitości, że nie mogę się oprzeć, by jeszcze raz jej nie zaprezentować. Zwłaszcza, że czas jej panowania trwa krótko, a miejsce które zajmuje, wkrótce przysłoni gęste listowie lilaka. Być może piękna Scilla siberica zakwitła tutaj po raz ostatni, a Łąka Niespodzianek jeszcze tylko ten jeden raz budzi się do życia...
Widziałam cebulicę uwięzioną w ogródku - rosła ściśnięta w grzecznych kępkach, kwiatek przy kwiatku, bez wyrazu - prawie jej nie rozpoznałam. To zupełnie nie to samo!

Cebulica syberyjska (Scilla siberica)
Cebulica syberyjska (Scilla siberica)
Cebulica syberyjska (Scilla siberica)

Cebulica syberyjska (Scilla siberica)
Cebulica syberyjska (Scilla siberica)
Cebulica syberyjska (Scilla siberica)
Cebulica syberyjska (Scilla siberica)


Opis botaniczny cebulicy syberyjskiej (Scilla siberica) znajduje się tutaj i tutaj.


cebulica syberyjska zdjęcia, cebulica syberyjska chwile zachwycone, Scilla siberica pictures,
Scilla siberica obrazy, cebulica niebieskie kwiatki wiosenne, niebieskie kwiatki parasolki cebulica,

7 komentarzy:

  1. Niebieskości u Ciebie się panoszą.
    Zgrabnie:)

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Doprawdy, oniemiałam widząc po raz pierwszy całe mrowie cebulic. Zaraz potem zaChwyciłam je :-) Dziękuję

      Usuń
  2. Wreszcie się dowiedziałam dzięki tobie jak się te maleńkie kwiatuszki nazywają :)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyli warto było pokazać je po raz trzeci :-) Za pierwszym razem (rok temu) miałam do dyspozycji raptem dwa liche kwiatuszki, no i bardzo słabo fotografowałam, więc pewnie trudno byłoby rozpoznać gatunek. Pozdrawiam :-)

      Usuń