25 grudnia 2014

Rozety, gwiazdy śpiące cz.2

Rozety liściowe zimujących roślin podsunęły mi pomysł, inspirację do specjalnego, świątecznego potraktowania. Wyglądają jak fantastyczne gwiazdy (a może płatki śniegu?). Postanowiłam więc pobawić się zdjęciami i potraktować je jako grafiki. Do tej zabawy (i łamigłówki) wykorzystałam kilkanaście kombinacji efektów (oczywiście, nie wszystkich) dostępnych w przeglądarce IrfanView. Powtórzenie kolejnych operacji i uzyskanie identycznej kopii tego samego obrazka wydaje mi się niemożliwe do spamiętania i odtworzenia. Zatem obrazki, choć nie każdemu przypadną do gustu, pozostaną unikatowe. Ich tworzenie na kanwie motywu rozet liści sprawiło mi sporo przyjemności.
Lubię eksperymenty - nigdy nie wiadomo do jakiego efektu końcowego doprowadzą.

Różyczka liściowa, rozeta liściowa (łac. rosula, ang. Rosette) – kępa liści
Różyczka liściowa, rozeta liściowa (łac. rosula, ang. Rosette) – kępa liści
Różyczka liściowa, rozeta liściowa (łac. rosula, ang. Rosette) – kępa liści
Różyczka liściowa, rozeta liściowa (łac. rosula, ang. Rosette) – kępa liści

Trwają Święta Bożego Narodzenia - jeszcze raz życzę wszystkiego najlepszego!
Do astronomicznej wiosny pozostało 85 dni.
Ciąg dalszy jeszcze nastąpi...


rozeta liściowa, różyczka liściowa, rozeta liści zdjęcia, rozeta liściowa rośliny wygląd, różyczka liściowa wygląd zdjęcia, rozeta liści jak wygląda, przyziemna rozeta liściowa zdjęcia, różyczka liściowa, rozeta liści kolorowa zdjęcia, rozeta liściowa chwile zachwycone, różyczka liściowa chwile zachwycone, rozeta liści chwile zachwycone, abstrakcyjne rozety liści

4 komentarze:

  1. Piękne :) Naprawdę. Pierwsze i drugie najładniejsze. Gdyby mieć takie w oknach witraże...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozety jako motywy dekoracyjne bardzo mi się spodobały, ale do tego, że po paru dniach mam moc krytycznych uwag do swojej obróbki... z trudem, bo z trudem, ale już się przyzwyczaiłam. Zatem niech pozostaną jakie są - na pamiątkę. Dziękuję za odwiedziny i miłe słowa :-)

      Usuń
  2. Fantastyczne ! Bardzo mi się podobają :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ach, jak mi miło, choć te obrazki nie umywają się do Twoich :-). Dziękuję za dobre słowo i pozdrawiam

      Usuń