1 grudnia 2018

Kwitnąca kłosówka

W Polsce występują tylko dwa gatunki kłosówki (z ośmiu [jedenastu?] istniejących) - miękka i wełnista. Tę znalazłam na Nowej Łące pod koniec maja - właśnie rozkwitła. Prawdopodobnie jest to kłosówka wełnista (za czym przemawiają choćby owłosione źdźbła i gałązki czy stanowisko słoneczne) lub mieszaniec obu gatunków.
Tego dnia było słonecznie i ciepło, a ja napawałam się bogactwem roślinności spotykanej na łące, jej kolorami i zapachem. Pełne uroku żółte kwiatki kłosówki dostrzegłam z dość dużej odległości (w końcu kwiaty traw rzucają się w oczy!). Drżały bezustannie poruszane słabymi podmuchami wiatru, co udało mi się (a jakże!) uchwycić na zdjęciach  ;-P 

Kłosówka wełnista (Holcus lanatus L.) – gatunek byliny należący do rodziny wiechlinowatych. W Polsce roślina dość pospolita na całym obszarze od niżu po niższe położenia górskie.
Kłosówka wełnista (Holcus lanatus)
Kłosówka wełnista (Holcus lanatus)
Kłosówka wełnista (Holcus lanatus)
Kłosówka wełnista (Holcus lanatus)
Kłosówka wełnista (Holcus lanatus)
Kłosówka wełnista (Holcus lanatus)
Kłosówka wełnista (Holcus lanatus)
Kłosówka wełnista (Holcus lanatus)
Kłosówka wełnista (Holcus lanatus)




Kłosówka wełnista (Holcus lanatus L.) -  link,
Kłosówka miękka (Holcus mollis L.) - link,
Kłosówka (Holcus) rodzaj roślin - link, link,

Bio-forum




u92.07.    (165)

kłosówka wełnista, Holcus lanatus, kłosówka wełnista zdjęcia wygląd, Holcus lanatus wygląd zdjęcia, kłosówka wełnista kwiatostany, Holcus lanatus kwiaty, kłosówka wełnista chwile zachwycone, Holcus lanatus chwile zachwycone,