24 grudnia 2015

Dworzec mijany nocą


Nim dotarłam do dworca kolejowego, zapadła już ciemność. Wcale nie musiałam tamtędy przechodzić, ale już z daleka gigantyczny "chlebak" wabił mnie zmieniającymi się kolorami. Ulicą Roosevelta, wzdłuż Targów Poznańskich dotarłam do przejścia dla pieszych, by przedostać się do Mostu Dworcowego i przemierzyć kilkadziesiąt metrów równolegle do budynku Dworca Poznań.
Nie zastanawiałam się nad tym czy jest on ładny i funkcjonalny, i czy słusznie otrzymał nagrodę Makabryły, bowiem dość nieoczekiwanie uległam magii chwili, a w rezultacie - krótkiemu fotoszaleństwu.
Oto dworzec Poznań Główny oraz centrum handlowe Poznań City Center w moim obiektywie. Nie rozstrzygnęłam jeszcze, kto bardziej był szalony - mój aparat czy ja?
Niech będzie, że ja. W końcu i tak prawie zawsze i wszędzie aparat noszę przy sobie, więc w dużej mierze jest on częścią mnie. A nic nie poradzę na swój nieposkromiony apetyt na kolory.

Wejście na Dworzec Główny od strony Mostu Dworcowego. W pośpiechu mijali mnie ludzie zdążający na swój pociąg.
Poznań Główny, dworzec kolejowy - fragment ażurowego dachu
Poznań Główny, dworzec kolejowy - fragment ażurowego dachu
Poznań City Center - centrum handlowe przy dworcu PKP w Poznaniu
Poznań City Center stanowi część Zintegrowanego Centrum Komunikacyjnego.
Poznań Główny - dworzec kolejowy
Poznań City Center - pod jednym dachem znajdują się nowy dworzec kolejowy i autobusowy, centrum handlowe oraz 3-poziomowy parking.


Odchodząc, po raz ostatni rzuciłam okiem na długi budynek dworca. Urojenie minęło - dworzec znów był całkiem zwyczajny.

Poznań Główny - dworzec kolejowy położony w centrum Poznania, przy ul. Dworcowej, na terenie pomiędzy ulicami: Zachodnią, Głogowską, Mostem Dworcowym, Przemysłową i Spichrzową



.99.86.


Poznań Główny, dworzec kolejowy, Poznań Główny zdjęcia, dworzec kolejowy Poznań zdjęcia, chlebak dworzec zdjęcia, Poznań Główny zdjęcia nocne, dworzec Poznań zdjęcia nocne, Poznań Główny chwile zachwycone, dworzec Poznań chwile zachwycone, Poznań City Center zdjęcia, City Center chwile zachwycone, jaki Poznań Główny zdjęcia, dworzec poznań zdjęcia,

14 komentarzy:

  1. Piękny dworzec, a w święta jeszcze piękniejszy! Okolice zna się z "Jeżycjady" M. Musierowicz. Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oświetlony dworzec bardzo mi się spodobał. Pozdrawiam

      Usuń
  2. Widziałam dworzec tylko w dzień, ale może kiedyś zobaczę go nocą. Jest tak kolorowo i pięknie:):):):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z pewnością nie ma porównania między widokiem dworca w czasie dnia i w ciemnościach. Na pewno warto zobaczyć :-)

      Usuń
  3. Fajowy miks ;)
    Świąteczne uściski dla Ciebie! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i również życzę wszystkiego najlepszego!

      Usuń
  4. Faktycznie, wariactwo kolorów, kształtów i ruchu. Dobrze czasami ulec szaleństwu. Efekty okazały się być nader ciekawe.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na widok takich świateł i kolorów chyba dostaję konwulsji, a aparat szaleje mi w rękach ;-D

      Usuń
  5. :o) Bardzo fajnie wyszło! :o)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się! Myślę, że to ciekawsza abstr-akcja niż w ubiegłym roku, kiedy to dopadł mnie zimowy dołek :-)

      Usuń
  6. Muszę przyznać iż ów ''chlebak'' wygląda imponująco.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na mnie także wywarł spore wrażenie i wydał mi się inspirujący :-)

      Usuń
  7. Nie takie maszkarońskie dworce widywałem - zresztą ten w porównaniu z wiedeńskim czy praskim to wręcz klejnocik.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Budynek był krytykowany głównie za niefunkcjonalność. Być może został już poprawiony. A z zewnątrz nawet mi się podoba.

      Usuń